På vill jakt gjennom London etter Jimmy Choo-sko!

Da Jimmy Choo, den eksklusive skokjeden, skulle bygge merkevaren og lansere en ny kolleksjon gjennom sosiale medier, sendte de folk ut i Londons gater på skattejakt. Resultatet? Suksess!

Den globale luksus-skokjeden ønsket på en effektiv, enkel og billig måte å bruke sosiale medier til å få folk til å snakke om sin merkevare og deres nye trainer-kolleksjon som nylig ble lansert i Storbritannia. PR- og kommunikasjonsbyrået bak dem oppfant kanskje ikke kruttet, men kampanjen viser hvor effektive sosiale medier er som verktøy for å engasjere kunder og allmennheten i merkevarer – både online og offline. Erlend T. Hovgaard – erlend@webvindu.no Ideen deres var å engasjere folk på nett og i gate samtidig med bruk av Facebook, Twitter og det stedsbaserte sosiale nettverket Foursquare på nett og på samme tid oppmuntre folk til å jage skopar rundt i Londons gater. (Merk at dette var før Facebook kom med sin stedsfunksjonalitet). Folk klikket seg inn på de sosiale nettverkene hvor de fikk oppgitt ledetråder og hint til hvor et gratis skopar befant seg i byen. Dermed løp over 4000 mennesker rundt som gale rundt i London i sin jakt på skoene, som arrangøren hadde plassert rundt på fasjonable utesteder. Her var det om å gjøre å være raskt for parene flyttet seg ofte. Førstemann til møllen! m
Resultatene av det suksessfulle stuntet var: m
  • 250 forskjellige blogger, Reuters, The Evening Standard, PR Week, Marketing Magazine,  Vougue, Daily Mail og Brand Republic dekket skojakten
  • 4000 personer deltok i skojakten på Foursquare, Twitter og Facebook.
  • Konkurransedetaljene ble vist på Facebook 285 000 ganger.
  • Kampanjen ble nevnt over 4000 ganger på Twitter.
  • 1 av 17 brukere av Foursquare i London deltok i jakten på Jimmy Choo-skoene.
  • Salg av trainers i Jimmy Choo-butikken gikk opp med 33% etter The Evening Standards reportasje
  • Generell positiv omtale og ”buzz” om Jimmy Choo-merkenavnet økte med 40% som følge av kampanjen
    m
    m

Written by

No Comments to “På vill jakt gjennom London etter Jimmy Choo-sko!”

  1. [...] Så et halvt år senere begynte å vi å tenke samme tankene igjen da Jimmy Choo hadde hatt en meget suksessrik kampanje i London, og hele staben satte seg ned å droodlet litt rundt [...]

Leave a Reply

Message

Heidi feat. Ro webpage
uriks-screen[1]
Utkast forside Bergen Flytting og Renhold
Visitaskoy.no2012
Chicklit
logo_800_391
banner-1
uriks_icon_400_474
Riki Renhold Facebook
Polarbarn portfolio Webvindu
CocaineNO1
minhud
ANF redaktøransvar
Care Media juli 2011
Riki Renhold