Tallene om sosial markedsføring

Av Erlend T. Hovgaard – Følg oss på Twitter og Facebook

Mange er interessert i hvordan sosiale medier er brukt av næringslivet. CreditLoan har satt noen tall sammen i en flott og fargerik infographic kalt “social media marketing by the numbers” for HubSpot. Tallene viser at norske firmaer har mye å lære av ledende firmaer i USA!

I 2010 gikk 53% av pengene til … trommevirvell … Facebook. Ingen overraskelse der. Hva som er overraskende er at den nest største andelen gikk til det vanskeligstilte nettsamfunnet MySpace. Av Fortune Global 100-selskaper har 33% har firmablogger, halvparten YouTube-kanaler, 54% ønsker at du skal “like” dem og 2 / 3 har Twitter-kontoer.

Written by

No Comments Yet.

Leave a Reply

Message

Heidi feat. Ro webpage
uriks-screen[1]
Utkast forside Bergen Flytting og Renhold
Visitaskoy.no2012
Chicklit
logo_800_391
banner-1
uriks_icon_400_474
Riki Renhold Facebook
Polarbarn portfolio Webvindu
CocaineNO1
minhud
ANF redaktøransvar
Care Media juli 2011
Riki Renhold