Nye muligheter med LinkedIn

Brian Carter. Bestselgende forfatter av flere bøker om LinkedIn og Facebook for bedrifter, i Bergen 13.11. Foto: Heidi Schjetne.

LinkedIn er nettsamfunnet for forretningsmessig kontakt og profesjonelle nettverk. Nylig ble det lansert flere nye funksjoner som kan være spesielt nyttige for gründere.

– LinkedIn kan være veldig nyttig, litt avhengig av hvilken bransje du opererer i, sier Ingeborg Volan, rådgiver i kommunikasjonsbyrået Gambit Hill & Knowlton og kvinnen bak bloggen socialmedianordic.com.

– De største bransjene på LinkedIn er teknologi, bank og finans, og industri og produksjon, forteller hun. –LinkedIn-grupper om bestemte fagområder er et utmerket sted å drøfte jobbrelaterte spørsmål på. Det er en super måte å bli mer kjent for og med målgruppene på.

Nye funksjoner

En av de nyere funksjonene er de såkalte bedriftssidene (company pages). Her har du plass til å laste opp informasjon og bilder og til å vise fram anbefalinger fra fornøyde kunder og leverandører.

Både facebookpotensialet og linkedinpotensialet til norske bedrifter ble behørlig fokusert under bestselgende forfatter Brian Carters foredrag i Bergen 13.11.

– Hvis du har fornøyde kunder, be dem om å skrive en anbefaling om deg og tjenesten eller produktet på LinkedIn. Gode kundeanbefalinger bygger troverdighet, fastslår Volan.

En annen relativt ny funksjon, er et forbedret system for tekstreklame, slik at du lettere kan treffe målgruppen din. Ved hjelp av LinkedIn Signal kan du nå også følge med på hvordan nyheter mottas i nettverket, og LinkedIn Skills gir deg muligheten til å måle hvilke kompetansekrav som er mest etterspurt i din bransje.

Les mer på Genuin.no

Written by

Daglig leder i Webvindu

No Comments Yet.

Leave a Reply

Message

Heidi feat. Ro webpage
uriks-screen[1]
Utkast forside Bergen Flytting og Renhold
Visitaskoy.no2012
Chicklit
logo_800_391
banner-1
uriks_icon_400_474
Riki Renhold Facebook
Polarbarn portfolio Webvindu
CocaineNO1
minhud
ANF redaktøransvar
Care Media juli 2011
Riki Renhold