Siste nytt

Mange drømmer om egen bedrift

Hver fjerde nordmann vil gjerne starte egen virksomhet, ifølge en ny måling. Samtidig er antall faktiske bedriftsetableringer på vei opp. I en undersøkelse utført av Sentio Research for Danske Bank, svarer 26 prosent ja på spørsmålet om de kan tenke seg å starte egen virksomhet. Drømmen om å være sin...

Webvindu holder kurs for Nettverk Vest

Gründerklyngene til Nettverk Vest i Bergen blir kurset av Webvindu og det er med glede vi tilbyr disse praktiske kursene i sosiale medier. Webvindu holder kurs i sosiale medier for Nettverk Vests medlemmer i Statens hus, Bergen, 23. oktober....

Webvindu-prosessen

Webvindu bygger merkevarer. Å bygge en merkevare handler om å ta kontroll over eget omdømme. Hva er ditt drømmeimage? Du kan realisere det. Merkevarebygging handler om å ta tak i og styre et merkes (en bedrifts eller et produkts) omdømme gjennom å utvikle og innrette merkets samlede leveranse (totale markedstilbud)...

Hvordan lese en slik QR-kode og lage en selv?

  I papiraviser, reklamebrosjyrer og boligmagasiner florerer det av slike koder, som kalles QR koder. Som ser slik ut, for eksempel: Hvordan kan du bruke denne? Og hvordan kan du lage en selv? Det er spørsmålene Webvindu besvarer her. For å gjøre nytte av en slik kode, er du avhengig...

Konseptet Polarbarn satser på nye, norske navn

Webvindu har utviklet konseptet Polarbarn i samarbeid med vår kunde, og hjulpet dem å se helhetlig på satsningen i forbindelse med oppstart av butikk/nettbutikken som selger ull-klær til barn og spedbarn. Vi har i samarbeid utviklet egne merkenavn til gutt, jente og baby. Satsningen og konseptet har fått navnet Polarbarn,...

Gjør gråstein til gull på Facebook!

Eirik Berge fra Alf Gundersen, Bergens eldste reklamebyrå, ga tilhørerne blod på tann etter sitt Facebook-foredrag for Askøy Næringslivsforening. Webvindu deler litt av denne spennende, og ikke minst matnyttige materien, for alle med visjoner om en formålstjenlig bedriftsside på Facebook. Det dreide seg delvis om den nye timeline på Facebook....

Skjønnhetstips til din Facebook-side

Dette Webvindu-innlegget er basert på egne erfaringer, på vegne av eget firma og av en del kunder av Webvindu, samt av bloggen til SocialSemantik.eu. Hvis du ikke har en Facebook-side ennå, men driver et firma og ønsker å komme i gang med en firmaprofil på Facebook, må du lese videre....

Branding: – Tradisjonelle medier har "null" effekt

The Reputation Institute (RI) har nylig publisert sin nyeste og største undersøkelse innen merkevareomdømme, og et av hovedresultatene bør stimulere til litt av en diskusjon blant PR-fagfolk. RI-undersøkelsen hevder at tradisjonelle mediers innvirkning på en bedrifts omdømme blant forbrukere er “null”. De viktigste faktorene er derimot direkte erfaringer med selskapet...

Movement marketing innen sosiale medier

Jeg har nylig begynt å innse det enorme potensialet Movement Marketing har i sosiale medier. ”Bevegelsesmarkedsføring” betyr i hovedsak å koble din merkevare med en voksende bevegelse, god sak eller en form for kulturell idé som kan pirre og engasjere din målgruppe. Ved å gjøre dette kan du utvide og forsterke...

Bygg en åpen og lærende organisasjon gjennom sosiale medier

Det er fortsatt mange bedriftsledere og kommunikasjonssjefer der ute i næringslivsnorge som ser de mange fordelene ved strategisk bruk av sosiale medier, men er redde for å åpne opp og ta steget. De tenker at de ikke vil hoppe ute i det ukjente før man bare er helt nødt til...

Sosiale medier blir en naturlig og integrert del av folks liv

Stemningen er hot og svett, men så hører du plutselig lyden: pling! En ny varsel fra Facebook eller telefonen. Hva gjør du? Hvis du faktisk hadde avbrutt sex for å sjekke meldingen, er du ikke alene. En ny studie av Twitter- og Facebook-brukere finner i alle fall at et økende...

Facebook-profil kan nå konverteres til Facebook-side

Av Erlend T. Hovgaard – Følg oss på Twitter og Facebook Bedrifter på Facebook må ha en Facebook-side. Mange bedrifter starter med å markedsføre på Facebook med en personlig profil før de forstår risikoen for at Facebook plutselig sletter den og profilers begrensninger. Men, det har ikke vært lett å kaste...

7 viktige digitale trender for merkevarer

Super-investor Warren Buffett hevder mange sosiale medie-bedrifter er overpriset. Om dette er sant eller ikke, vil i stor grad være avhenging av hvordan sosiale bedrifter og merkevarer er i stand til å kapitalisere på de essensielle sosiale medie-trendene nedenfor. Utvilsomt, graden av integrasjon noen merkevarer har i digitale medier vil...

Verdt å følge: Memolane

Av Erlend T. Hovgaard – Følg oss på Twitter og Facebook I løpet av de siste dagene har du kanskje “sjekket inn” på et par favorittsteder via Foursquare eller Facebook Places, bokmerket noen Charlie Sheen- og kattevideoer via Youtube, lastet opp et halvt dusin bilder av en tilfeldig fjelltur til Flickr,...

Halvparten av bedrifters salg via Sosiale Medier i 2015

Analyseselskapet Gartner anslår at 50% av bedrifters digitale omsetning vil komme via mobile applikasjoner og sosiale medier innen 2015. Gartner skriver: “By 2015, context will be as influential to mobile consumer services as search engines are to the Web and information about customers will no longer be limited to data...

Føler oss som tapere på Facebook

Facebook bekrefter den nagende mistanken om at andre lever et langt bedre liv enn oss selv, skriver forskning.no i dag.  Man trenger sjelden å være i tvil om at ens venner er evig forelsket, har verdens beste barn, vader fra suksess til suksess, fra fest til fest og fra den...

Tallene om sosial markedsføring

Av Erlend T. Hovgaard – Følg oss på Twitter og Facebook Mange er interessert i hvordan sosiale medier er brukt av næringslivet. CreditLoan har satt noen tall sammen i en flott og fargerik infographic kalt “social media marketing by the numbers” for HubSpot. Tallene viser at norske firmaer har mye å lære...

Vitenskapen om sosiale medier

Av Erlend T. Hovgaard – Følg oss på Twitter og Facebook! Dan Zarella, HubSpots forsker på sosiale medier, besøkte Harvard University i USA denne uken. Her delte han noe av sin forskning innenfor vitenskapen bak markedsføring via sosiale medier. Dan deltar på mange events hvor folk deler råd om sosiale medier og det meste...

Hva vi kan lære av Googles reklamer

Av Erlend T. Hovgaard – Følg oss på Twitter og Facebook! Moderne online markedsføring handler ofte om å klare å gi reklamer viral appell samtidig som å balansere dette mot å tilstrekkelig informere om produktet eller selskapet. De fleste firmaer har ikke den luksusen til å kunne bare fokusere på underholdning og branding i...

Askøy Næringslivsforening på Facebook

Webvindu, som er en Askøy-bedrift, ser med forventning frem mot vårprogrammet til Askøy Næringslivsforening. Til alle lokale aktører; her er næringslivsforeningen på Facebook; en arena de tar i bruk for å dele hva som skjer utover våren....

Hvordan kan Facebook Places gagne din bedrift?

I går rullet Facebook ut sin nyeste tjeneste Places for det norske markedet. Hva er det? Hvordan kan bedriften din nyttiggjøre seg av tjenestene? Av Erlend T. Hovgaard – Følg oss på Twitter og Facebook! Som i de lokasjonsbaserte sosiale nettverkene Gowalla og Foursquare, kan man nå på Facebook tagge seg selv...

Hvordan kan din bedrift lykkes i sosiale medier?

På Facebook og Twitter oppnår Dell og Starbucks enorm suksess. Deres tilstedeværelse i sosiale medier skaffer dem millioner av fans og genererer millioner av kroner i årlige inntekter. Hva er det de gjør og hvordan gjør de det? Av Erlend T. Hovgaard erlend@webvindu.no For det første har de et stort...

Sosiale medier for småbedrifter: Finn ditt mål

Hvor er du og hvor langt vil du gå? Av Erlend T. Hovgaard – erlend@webvindu.no La meg presentere Engasjementsstigen. Akkurat som med hvilken som helst trapp må man begynne nederst for å komme seg trygt opp til det øverste trinnet på Engasjementsstigen. Merkevarebygging i sosiale medier er IKKE et minefelt...

Se video: Hvordan gjøre din lille bedrift uunnværlig via sosiale medier

Seth Godin er en ikonisk figur i sektoren for små bedrifter og har skrevet flere bestselgende bøker om hvordan du kan engasjere dine kunder uten store økonimiske krefter og ved å være liten. Her er et eksklusivt intervju hvor han blir spurt om hvorfor gründere må tenke “tribal” og bli uunnværlig...

Hva er SEO 2.0 og hvorfor er det viktig?

Erlend T. Hovgaard – erlend@webvindu.no Søkemotoroptimalisering (SEO) er definert som å benytte metoder som gjør at en nettside eller flere oppnår bedre synlighet eller rangering på søkemotorers resultatsider. Men SEO er i utvikling til å bli noe mer og større ettersom det forandrer seg i takt med utviklingen av sosiale medier og web...

På vill jakt gjennom London etter Jimmy Choo-sko!

Da Jimmy Choo, den eksklusive skokjeden, skulle bygge merkevaren og lansere en ny kolleksjon gjennom sosiale medier, sendte de folk ut i Londons gater på skattejakt. Resultatet? Suksess! Den globale luksus-skokjeden ønsket på en effektiv, enkel og billig måte å bruke sosiale medier til å få folk til å snakke...

En av mange suksesshistorier i sosiale medier

Tom Dickson, og den amerikanske blenderprodusenten Blendtec som han leder, har hatt enorm suksess i sosiale medier. Erlend T. Hovgaard – erlend@webvindu.no Frem til 2006 hadde få mennesker hørt om Dickson. I dag er det få bedriftseiere i USA som ikke har. Det er fordi Dickson er stjernen i Will it...

Derfor bør du satse på YouTube for din bedrift

Av Heidi Schjetne, heidi@webvindu.no En god balansering mellom person og bedrift kan være smart. Turtøyprodusenten Stormberg er gode på kommunikasjon i sosiale medier. På You Tube legges mye av innholdet til Stormberg under tittelen “Steinars blogg/Stormberg”. Dermed råder det ingen tvil om rollene, her er en person, som påberober seg tilknytning til bedriften....

Nye muligheter med LinkedIn

LinkedIn er nettsamfunnet for forretningsmessig kontakt og profesjonelle nettverk. Nylig ble det lansert flere nye funksjoner som kan være spesielt nyttige for gründere. – LinkedIn kan være veldig nyttig, litt avhengig av hvilken bransje du opererer i, sier Ingeborg Volan, rådgiver i kommunikasjonsbyrået Gambit Hill & Knowlton og kvinnen bak...
Heidi feat. Ro webpage
uriks-screen[1]
Utkast forside Bergen Flytting og Renhold
Visitaskoy.no2012
Chicklit
logo_800_391
banner-1
uriks_icon_400_474
Riki Renhold Facebook
Polarbarn portfolio Webvindu
CocaineNO1
minhud
ANF redaktøransvar
Care Media juli 2011
Riki Renhold